Operation innan sommar..

Hejhej, nu ska jag skriva lite granna om besöket hos läkaren idag. Många frågar mig nämnligen vad det är för operation jag ska göra. Och jag ska troligen göra en magoperation. föminska magsäcken. Låter skrämmande? DU HAR INGEN ANING OM HUR RÄDD JAG ÄR! Tänk er själv, det finns en massa risker! ursch! jag gråter nästan vid tanken. Men tänk er vilket liv jag skulle få om jag gjorde denna operation och vilka möjligheter jag kommer att ha att göra mina drömmar.

Jag har varit mobbad i 16 år. Sedan jag var tre år. Och nu har jag en chans att få göra en drastisk operation som förminskar magsäcken så jag inte kommer att kunna äta mer än 1dl för resten av mitt liv. Jag älskar mat och jag är sjukt orolig om hur det kommer att gå. Läkaren berättade exakt hur det går till och jag satt där framför han med grymt stora ögon och var helt förvånad. Jag har en grymt stor beslutsångest om jag ska göra detta eller inte. Läkaren sa också att om jag säger ja kommer operationen att ske innan sommaren. Jag måste äta flytande (soppa) i fyra veckor eller längre efter operationen innan jag kan börja äta fast mat (vanlig mat) och det skrämmer mig jätte mycket. Jag är ett stort fan av pommes frites och jag frågade han direkt hur det kommer att bli med de och han sa att jag kommer bara att orka fem McDonalds strips. Och hur roligt är de då? Liksom, tänk om man ska ut på middag och måste betala multum och sen bara orka typ fem procent av en tallrik. Fy fan asså! Jag vill göra operationen för att få ett annat liv, ett smalt liv men samtidigt vill jag inte göra den.

Så många tankar far omkring i mitt huvud just nu!

Jag kommer inte kunna äta;
Pizza
hamburgare
eller nån annan fet mat. you know. Och det skrämmer mig, för jag äääääälskar pizza, hamburgare och allt de såvlet. Ursch ni ska bara veta hur livrädd jag är just nu.




    

   

Bilder från idag på sjukhuset



  femman skulle ja på

efter EKG:n.

   

   

de va nå fel på den ungen ;o

 

DOLLARSTORE

   

Sööööt! :D

HAHA 8D LÄCKER VÄSKA!

fiiin :''D

efter sjukhuset..


slut på bilder för idag :D

»« Bea
2009-01-28 @ 00:19:15
http://beatricebrorsson.blogg.se/

Vilken fin blogg du har :D


»« Anonym
2009-01-28 @ 01:05:02
http://andresen.blogg.se/

Tänk vad människan kan göra alltså! Operationer hit och dit. Jag säger då det, att om det varit jag som blivit mobbad (usch gud vad hemskt egentligen) i 16 år så skulle jag knappt tveka när jag vet att det äntligen kan få ett slut. Du har ju försökt med andra metoder, och detta kan vara en bra metod som verkligen ger resultat ! :) Hoppas verkligen det går bra för dig, för det förtjänar du verkligen! :)


»« Elin
2009-01-28 @ 09:16:29
http://booru.blogg.se/

usch! sprutor! blääää! fobi



Angående operationen: jag vet en som har gjort den och en som fått erbjudandet. Hon som gjort den var nöjd, visst var det tråkigt att hon inte kunde äta längre, men hon vägde ungefär 53 kg sen, hennes vikt hade legat på ungefär 165 kg, så.



Hon som fått erbjudandet vill inte göra den. Hon känner precis som dig, riskerna. Så hon försöker själv först, även om hon kommer att göra den tillslut.



Men det finns en risk med alltihop. Livet är fullt av dem. Men jag tycker du ska fundera noga innan du tar något beslut. Du måste ju känna själv om det verkligen är vad du vill göra. :o)


»« Anna
2009-01-28 @ 09:28:59
http://ettsmultron.blogg.se/

Jag hade på ett sätt också velat genomgå en sån operation.. men det är ett riktigt stort beslut.

Lycka till, allt kommer ju bli jättebra! Vill man va fin får man lida pin, eller nåt.. Haha :)

Kram!


»« Erika
2009-01-28 @ 16:23:57
http://icanpikan.blogg.se/

Men istället för att gör magsäcken mindre för hela livet, är det inte bättre att gå ner i vikt då? :S


»« sara solvik
2009-01-28 @ 16:55:46
http://sarasolvik.blogg.se/

FYFAN , jag hatar blodprov, svimmanästan barajag såg bilderna:'/


------------------------------------------------------------------------------------------------
______Jag granskar mina kommentarer innan dom publiceras.
____ Tänk på att ditt IP loggas då du kommenterar.




För & Efternamn, tack!

Mail/Msn: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din åsikt:

Jag är en flitig läsare, spara mina uppgifter!
Trackback