Det sårar mig att många kallar mig saker...




Ofta får jag höra att jag är emo och scene. Men wtf!!??
Måste man vara emo för att man har rött hår och svart runt ögonen?
NEJ! Emo är en musikstil! ingenting annat! Så sluta kalla mig emo snälla!

Skulle denna "emogirl" vara emo om hon lyssnar på Britney Spears
och älskar Britney, Paris Hilton, Olsen Twins och ha Carolina Gynning som förebild?

Jag vet inte. men en sak är säker och det är att jag är sjukt trött på att höra att man är emo.
Bara för att jag har diadem och världens fluff på huvudet.
Bara för att jag står upp till 1,5 timme framför spegeln och fixar håret och sminket.
Plattar, och sprejjar med hårsprej..

Skulle jag vara emo som går på Idolfinalen och Grammisgalan?
Skulle jag vara emo som älskar dansband - Lasse Stefanz?
Skulle inte tro det va!!


Vill ni seriöst veta en sak, jag må vara "emo", ful, fet or what ever - men jag är mig själv.
Och det finns ingen annan person som är som mig.
Så kalla mig vad ni vill - jag orkar inte bry mig längre.
Även om jag blir trött på att bli kallad en del saker.
Men man måste lära sig att stänga av öronen.
Och det är nånting jag måste jobba på..

Jag får också ofta höra att jag är ful, fet, äcklig och inte borde leva,
Visst det sårar mig, men så har jag har varit mobbad i 15 år
och jag vägrar att bli mobbad i 15 år till. Jag låter allting rinna av som vatten.
Svårt & Tufft, men jag klarar det. Vissa gånger rinner vattnet saktare.
Vissa gånger rinner vattnet snabbare.


Kommentera gärna inlägget; Få bättre självförtroende! - i min blogg. (Ingen kategori)
Kommentera också; Vad är Emo egentligen? - skulle vilja veta om ni håller med mig eller inte..






»« E L I N
2009-01-11 @ 23:40:40

Emma, du är du, och det är det som är så bra med dig. Du är rolig, och för det mesta på jävligt gott humör och det muntrar upp. Och du lämnar aldrig någon utanför, du tänker mer på andra än dig själv. Och de som säger något annat är självupptagna idioter utan liv. (ursäkta mitt val av ord). De som inte kan se dig för den du är, är född blind.



Kämpa på, för jag vet att du faktiskt kommer att lyckas här i livet. :]

»« Louise
2009-01-11 @ 23:47:41
http://lowice.blogg.se/

tack gumman! Värmer massor att höra!



Angående ditt inlägg om att du har blivit mobbad & vad folk har sagt till dig, så blir jag uppriktigt ledsen.

Ingen har rätt att önska livet ur någon eller dömma någon för ens klädstil.

Du är så vacker & lika värdefull som någon annan.



Skönt att höra att du låter elaka kommentarer rinna av dig!



Tänker berätta vad emo står för. Emo är en förkortning av emotional. Det används mycket bland psykiatrin, man sa emo till som som var emtionelt störda eller liknande.

Så emo är ingen stil, det är ett beteende rent psykiskt.



Kramar!


»« Angelica
2009-01-11 @ 23:50:45
http://angelicajarleros.blogg.se/

ta inte åt dig


»« N E L L I
2009-01-11 @ 23:56:39
http://n3lli.blogg.se/

Du lyssnar på th, tror det är därför du blir kallad för emo...jag blir också kallad för emo..de e bara o skita i dem :D haha ...


»« Toby Hagberg - ♥ Boys style in a gay's life ♥
2009-01-12 @ 00:03:07
http://tobieee.blogg.se/

Usch jag är så less på folk som kallar varandra emo och sånt hela tiden för fel anledning! Skitbra inlägg:)


»« Lena
2009-01-12 @ 00:05:13
http://lenakald.blogg.se/

Hej och tack för dina fina ord!



Du är inget ord, inget smeknamn du är en unik tjej med samma enorma värde som alla människor.



Trist att det ska förekomma mobbing, eller rättare sagt bedrövligt! Hoppas du aldrig sjunker lika lågt som de som måste hävda sig genom att försöka trampa eller göra sig lustiga över andra!



Många gånger så kan man se att det är just de människorna som inte bara kunde glida fram smärtfritt som faktiskt har lyckat åstakomma stora ting!



God natt på dig!


»« Anna Phe
2009-01-12 @ 00:26:25
http://annaphe.se

:)



Ledsen att läsa det du skriver, jag hoppas att du inte lyssnar på den där skiten. Du har ett värde likt vem som helst, alla är olika och det gör oss unika. Man väljer själv om man vill vara ett offer och livet är för kort för att hänga sig fast vid tommar ord som förmodlingen lätt blir sagda över internet där man må vara anonym. Oftast är det människor som själva mår sämre och behöver höja sitt egna värde, oftast handlar det om enorm outveckling/ okunskap när man yttrar sig om saker man inte har en aning om. En dag kanske man lär sig, en dag kanske man själv går igenom en svår period och förstår vilket beteende man mår bäst utav och som också andra mår bäst utav.



Du ska sattsa på att tänka på ditt egna värde, vad vill du, vad har du för drömmar och mål. Vill du leva ett lyckligt liv, se då fan till att göra det också, lev för i helvete ;) Resten är obetydligt, om dom kallar mobbing att leva, så vet jag inte vad dom har för livsyn eller självkänsla heller för den delen :D



Jag låg på botten rejält en gång, gått igneom mängder av motgångar varav den sista tog knäcken på mig. Efter två års tid, med stöd av vänner, familj, terapi, tabletter, intressen, skriva av sig på bloggen, drömmar och mål, lyssna på mycket musik, så är jag totalt odödlig, skulle aldrig falla mig in att lyssna på andras bitterhet om det endat är att dra ner andra istället för att be om hjälp eller åtminstone visa intresse för stöd och hjälp. Jag skulle aldrig slänga bort mitt liv på att hänga mig fast vi något jag inte vill i mitt liv, jag gör mitt liv bra genom att endast ta in det jag vill ha i mitt liv. NU har jag börjat plugga, bli mer social och lära känna nya människor, sattsat på fotandet, skaffat egen lägenhet, börjat planera framtidsplaner framöver som jobb, resor och ja, jag ska hoppa fallskärm en dag med några vänner som jag frågade om dom ville haka på, annars gör jag det själv. Haha, förstå vilken upplevelse, vadå frihet! :) Listan kan göras lång, mycket lång, jag tänker hur fucking snygg jag är varje dag, köper snygga kläder, piffar till mig, men bara efter mina egna krav. Ju mer snygg man känner sig, desto mer självförtronde/ självkänsla får man och det syns utåt vilket leder till ennu mera framgångar. Jag började tränar, gått ner 7 kilo redan :) Ska fortsätta!



Jag hoppas att du struntar i det där och söker till dig det som är värt din uppmärksamhet, träffa nya vänner som bryr sig om dig. Tänk bra om dig själv, gör det du tycker är kul och lev medans du kan, har som mål att göra dig själv nöjd, varje dag :)


»« Toby Hagberg - ♥ Boys style in a gay's life ♥
2009-01-12 @ 00:37:20
http://tobieee.blogg.se/

Ingen fara, stå på dig :D För du är ju du, eller hur?:)


»« Emelie
2009-01-12 @ 17:46:11
http://thisiseemelie.blogg.se/

ÄLSKAR DIG GUMMAN!

Låt ingenting trycka ner dig. Sålänge du är dig själv kommer jag alltid ha respekt för dig. :) <3


»« Natalie Vinroth
2009-01-13 @ 15:31:28
http://nattooo.blogspot.com/

Jag tycker det är fint med rött hår (:


------------------------------------------------------------------------------------------------
______Jag granskar mina kommentarer innan dom publiceras.
____ Tänk på att ditt IP loggas då du kommenterar.




För & Efternamn, tack!

Mail/Msn: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din åsikt:

Jag är en flitig läsare, spara mina uppgifter!
Trackback