Vad är emo egentligen?

Är ungdommar som är deprimerad och skär sig eller en musik stil?

Hej, vad är egentligen emo? Enligt många så är emo när ungdommarna mår dåligt och skär sig, sitter i ett hörn i mörkret och gråter. Men då har människor fel! Emo är nämligen en musikstil. Och då kanske ni undrar "Varför skriver Emma om de?" jo de ska jag säga dig, jag är väldigt trött på att höra vad människor tror att emo är. Jag är själv de enligt människor och jag ska vara ärlig, jag blir trött på att bli kallad "emo girl" och höra alla olika saker som "ska du inte gå till din hörna och skära dig lite" och "ska du inte gå och ta självmord?". Liksom, fattar inte människor att emo är en musikstil? Visste du inte de? Nä men nu vet du de. Enligt människor i världen så är emo musik Fall out Boy, MCR, Tokio Hotel etc. Visst dom kanske räknas som de. Men varför säger också människor att Avril Lavigne, Blink 182 och alla dom är också emo. Avril klädde sig i rosa, mera punk stil för att komma ifrån sin söta lilla flicka rollen men blev rankad emo. Pete Wentz från Fall out Boy hade en rockig stil tills Perez Hilton skrev att han var emo och sedan dess har Pete fått sagt att han är emo.

Emo för mig är musiken och inte för hur man klär sig. Nu på internet kan man göra flera olika tester för att se vilket emo namn man ska ha, hur man klär sig som en emo etc. Jag tycker de är sjukt. I bland vill man bara vrida huvudena på människor som dömmer andra för hur dom ser ut istället för hur dom är på insidan. Jag tycker de är hur tråkigt som helst. Liksom tänk om man ser nån med svart klädsel och alla tror att hon/han är självmordsbenägen men är i själva verket klädd i de dom känner sig bekväm ut och människor vet inte vem den människan är egentligen. Förstå mig rätt, dömm inte människor för hur dom ser ut, försök förstå hur dom är på insidan istället.

Hoppas alla förstog vad jag menade med denna text. Och förlåt om den låter konstig.

kom ihåg, emo är en musikstil, inte hur människor mår.




»« idasuicide
2008-12-21 @ 18:09:00

Håller fulkomligt med är glad att det finns fler än jag som vet var emo egentligen är!

------------------------------------------------------------------------------------------------
______Jag granskar mina kommentarer innan dom publiceras.
____ Tänk på att ditt IP loggas då du kommenterar.




För & Efternamn, tack!

Mail/Msn: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din åsikt:

Jag är en flitig läsare, spara mina uppgifter!
Trackback