Få bättre självförtroende!



Få bättre självförtroende!
Jag har aldrig haft självförtroende, jag har alltid tyckt illa om mig själv och min kropp.
Men jag har börjat tycka om mig själv nu och accepterat mig själv.

Innan jag började få lite självförtroende lyssnade jag
på vad allt och alla sa till mig och om mig.
Jag blev utskrattad och det blir jag än men jag skiter i dom.
Jag har och haft självmordstankar och det står jag för.
Och jag vill inte att ni ska ha samma som jag haft
och har så därför vill jag hjälpa er som behöver skaffa ett självförtroende: )

  • Tro på dig själv!
    Tro på att du kan göra saker även om dom är svåra. Titta dig själv i spegeln och upprepa "Jag är fin, vacker, snygg, söt och super gorgeous" om och om igen. Le varje gång du säger det i spegeln. Gör det varje dag, flera gånger om dagen om du vill. Ju flera gånger du gör det, ju bättre kommer du att gilla dig själv.
  • Strunta i vad människor tycker och tänker!
    Jag vet att det är svårt, men försök! Jag tror på dig : )
  • Media, Tvn & modeller
    De är bara skräp! Modeller blir om photoshoppade på bilder, Tvn accepterar bara människor som är smala och media vill bara ha smala tjejer... SKIT I DOM!! Du är vacker!
  • Lita på dina vänner
    Säger dom att du är vacker, söt och allting.. Tro på dom : )
  • Klipp håret & använd smink
    Jag kanske låter hemsk med detta men förändra ditt utseende, börja använd smink om du inte gör de. Men använd inte för mycket. Men kom ihåg, naturlig är bäst! Du kan använda kajal och lite mascara : ) gärna lite läppglans ;D
  • Du får killarna/tjejerna på fall!
    Om du är dig själv. Försök inte vara någon annan än vem du egenligen är.

Kom ihåg, dom här var kanske inte dom bästa tipsen. Lyssna på Christina Aguileras låt "Beautiful". Den texten gav mig början på mitt självförtroende. Lita på mig, Du är vacker hur du än ser ut. Det är dom andra som är idioter som inte kan se skönheten som finns hos dig.

I am beautiful no matter what they say
Words can't bring me down
I am beautiful in every single way
Yes, words can't bring me down, oh no
So don't you bring me down today

Yes! Du är vacker, och du ska tro på dig själv. Lyssna inte på vad andra, försök låta allt elakt rinna igenom dig som vatten. Tänk på nå roligt när dom håller på med dig. Tänk dig vildaste fanstasier med kändisen/kändisar du gillar ; )

Vad du än gör, Låt inte människor som mobbar dig lyckas trycka ner dig.

Tänk dig att du är en blomma som växer och blir en massa vacker för varje gång nån säger eller skriver elakt till dig : ) Du kommer att bli en jätte vacker en blomma. En vacker blomma som är full med självförtroende : )


Lånar du min lista, kommentera då och länka mig. Snälla.
Jag skrev denna lista själv och jag vill inte att den ska bli stulen
utan att jag får veta vem det är som har den. Tack!

»« E L I N
2008-12-26 @ 21:25:45

Jättebra text! :D

»« Emelie
2009-02-05 @ 16:34:53
http://thisiseemelie.blogg.se/

Aw.

Jag gillar listan och önskar jag kunde följa den. Men mitt självförtroende är på botten. :(


------------------------------------------------------------------------------------------------
______Jag granskar mina kommentarer innan dom publiceras.
____ Tänk på att ditt IP loggas då du kommenterar.




För & Efternamn, tack!

Mail/Msn: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din åsikt:

Jag är en flitig läsare, spara mina uppgifter!
Trackback