Kevin Borg flydde från segerhysterin

Kevin Borgs jubel visste inga gränser och med glädjetårar rinnande i kysste han sin älskade Sofia: - Det här är som en dröm som blivit sann. Jag hade önskat att min mamma kunnat få uppleva det här! Men på efterfesten bröt flickvännen ihop, de flydde, och paret låste in sig i ett enskilt rum.

För ett år sedan, 12 december 2007, var han nyanländ i Sverige och kunde inte ett ord svenska.

Sent i går kväll blev han hela landets "Idol"-kung när han tog en förkrossande seger, han fick 60 procent av rösterna.
Medan 14 000 åskådare i Globen skrek ut sin lycka jublade Kevin Borg i kapp med dem: - Det här är en dröm som har slagit in för mig! Är det verkligen sant? Har jag vunnit "Idol"? Wow, det är så coolt! Det är helt tomt i huvudet! säger han.
- Jag kan inte fatta att det är sant!

Kramades
Medan fotoblixtarna smattrade och konfettin regnade från taket trängde sig vår senaste storstjärnas flickvän fram till sin älskling.
Kärleksparet kramades ömt och Sofia viskade i hans öra:
- Puss min älskling! Jag ska pussa på honom och pussa på honom och så ska vi dricka champagne hela natten. Jag var så nervös att jag kunde ha kissat på mig. Han är helt underbar och jag vet hur mycket det här betyder för honom. Det är verkligen som en saga

Oväntat släktbesök
Och släkten, med kusinerna Karl och Kim Tabone i Globen, var stolta.
- Han är vår hjälte! Familjens stolthet! Vi älskar dig Kevin! Hela Malta jublar! säger Gail Demanuele.
Tankarna på hans bortgångna mamma Therese fanns där - mitt i glädjen.
- Jag sjöng för alla jag älskar. Och jag älskade min mamma. Jag sjöng för henne. Efteråt bar det av till nattklubben Ambassadeur på Kungsgatan i centrala Stockholm. En vit limousine eskorterade Kevin Borg och hans Sofia till den väntande segerfesten:
- Nu ska jag dricka champagne. Men kanske bara två glas. Jag måste spara rösten. I morgon (läs i dag) är första dagen på min nya karriär. Jag är så lycklig! "Jag är ledsen"

Men glädjen byttes vid till förvirring.
Flickvännen Sofia orkade inte med pressen och det faktum att hon inte kunde vara nära sin älskade när alla slet och drog i honom.
- Jag orkar inte med det här. Jag känner ingen här, sa Sofia.
Kevin Borg flydde tillsammans med henne in i ett avstängt rum där han även umgicks med tillresta släkten.
- Jag är ledsen för det här. Verkligen. Men hon vill vara med mig, sa Kevin.


Sen artikel men jag tyckte den var så söt att jag ville ha den i bloggen


------------------------------------------------------------------------------------------------
______Jag granskar mina kommentarer innan dom publiceras.
____ Tänk på att ditt IP loggas då du kommenterar.




För & Efternamn, tack!

Mail/Msn: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din åsikt:

Jag är en flitig läsare, spara mina uppgifter!
Trackback