GRAMMISGALAN: Ebbot sågar droginsatsen


Ebbot Lundberg var i natt kritisk till polisen.


– Det är skamligt

Ebbot sågar droginsatsen
Mitt under Grammisgalan jobbade tolv poliser med att testa drogpåverkade gäster.
Nu får insatsen kritik av artisterna.
– Det är skamligt, säger Ebbot Lundberg.
Hela Sveriges artistelit samlades i går kväll på Hovet i Stockholm för att belöna förra årets bästa prestationer under Grammisgalan. Samtidigt fanns två grupper från Stockholmspolisens krogkommission på plats för att kontrollera om någon av gästerna använt illegala droger.
– Jag kan inte i nuläget kommentera om någon testades positivt, säger Thomas Gissler, krogkommissionens gruppchef på plats.

Tolv polismän
Sammanlagt jobbade tolv polismän med drogtester under galan.
– Om man uppträder på ett sätt som gör att vi misstänker att man tagit droger tar vi personen åt sidan och pratar med dem och gör en bedömning. Om det finns en skälig misstanke ber vi dem lämna ett urinprov på plats, om de inte kan det kan vi ta in dem för att lämna ett blodprov.
Under kvällen utförde polisen sex kontroller. En anmälan, om narkotikabrott för eget bruk, har gjorts.
Är det någon som förts in till stationen?
– Inte vad jag känner till.
Thomas Gissler säger att de som tagits åt sidan för att bedömas varit ”både kända och okända” personer.

Medhåll av Robyn
Efter galan är flera av artisterna kritiska till polisens insats.
– Varför ska de göra det under artistgalan och inte under idrottsgalan när det finns så jäkla mycket dopning? Det är där drogerna finns. Det är skamligt, säger Ebbot Lundberg, sångare i The Soundtrack of our lives.
Han får medhåll av Robyn.
– Det är tråkigt. Det här är ett tillfälle när folk vinner priser, säger hon.
Sent i natt fortsatte festen på nattklubben Berns i centrala Stockholm.
– Vi är på plats och gör kontroller, säger Thomas Gissler.



»« Anonym
2009-01-08 @ 16:51:58
http://mixii.blogg.se/

:O


»« Andra
2009-01-08 @ 19:43:02
http://aaandra.blogg.se/

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH SOM JAG SA INNAN, LYCKOS DIG!!!


------------------------------------------------------------------------------------------------
______Jag granskar mina kommentarer innan dom publiceras.
____ Tänk på att ditt IP loggas då du kommenterar.




För & Efternamn, tack!

Mail/Msn: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din åsikt:

Jag är en flitig läsare, spara mina uppgifter!
Trackback