Cinema Bizarre konsert PLUS backstage!

[texten från min andra blogg: http://whentheangelsstopsmile.blogg.se/]
detta hände den 16 September 2008


Cinema Bizarre konsert PLUS backstage!


omg! världens lyckligaste är jag. Jag är den officiella street team ledaren över Sverige för tysklands näst största band! helt sjukt! och den 16 September var det konsert med dom på klubben, Fryshuset och där fick jag träffa bandet tillsammans med Jessica och två polare och tre vinnare av OKEJ's M&G tävling. Jävlaa nice asså!!

Jag och mamma åkte till Tierp klockan 9.00 och var inte framme förns 13.15. Min gudbror och jag åkte från Tierp och till Märsta och pakerade bilen. Det var svårt att hitta plats på en parkering som man får stå på hela dagen så han gjorde en fuling och ställde sig på en av hyresgästernas parkering. och jag fick världens ögon och så, så jag frågade han om och om igen om det gick bra att vi stog där och han sa ba att de värsta han kunde få var böter. Mer var det inte om de så vi gick till stationen och köpte dag kort som man får åka på hela natten och dagen (ett 24 timmars kort). Iaf, går på pendeltåget till Tbanan och allt var bra tills Charlie från Universal ringde. Då gjorde de ont imagen, men jag fick klicka av samtalet för han hördes inte och då visade de sig att de va dålig täcktning, så jag börjar skriva ett sms till han men så ringde han igen -.-" anusboll. haha. Han berättade att han var sjuk (:'( ) och att han inte kommer att vara på konserten och att han inte kommer och möter mig och Andreas (min gudbror) men en annan som hette Sejka skulle möta oss och så. Inget mera om de, så jag och Andreas skulle möta Jessica och allt blev så förvirrat, hon var på ena stället och vi gick dit sedan var hon på ett annat ställe och vi gick dit och så hölls de på ett tag tills Andreas pratade med henne och sa bestämt att hon skulle vänta där hon var och de gjorde hon, efter 5 minuter träffade vi henne och vi drog en McDonalds för hon var hungrig och så var vi, jag och Andreas.

På Donken
efter vi hade beställt maten och så gick jag och Jessica och tog platser medans Andreas tog min och hans mat. Han drack av sin Cola och frågade mig om jag hade beställt Cola light och jag ba; nä. så han kollade på mig med en konstig blick och sa "det smakar vatten" så han väntade ett tag tills han gick fram och pratade med dom som jobba där och då visade det sig att dom ha spätt ut coca colan med massor av vatten ._. för att de skule räcka längre.. Jag och Jessica satt kvar och hade fixat våra affärer ;D nu blev du nyfiken va? ;) erkänn erkänn.. haha Andreas gick ut och rökte medans vi åt upp och efter många om och men fick vi i oss maten och jag behövde röka så vi gick ut och jag tog Andreas fanta som han fick i ersättning ._. oh de smakade bara vatten om den också.

På väg till Terminalen och Fryshuset
Vi gick från donken och till terminalen för vi skulle ta t-tåget till Gullmansplan eller va de hette. Fick fråga många peeps om hur man kom till Fryshuset eftersom ingen av oss hade varit där. Men dit kom vi :D

Väl på plats fanns det några fans sittandes utanför ingången och i trappen. Jessica hade bestämt träff med två tjejer och sagt och gjort. Hon träffade dom och så gjorde jag. haha Jessica presenterade mig och deras läppar blev fan större än ett lyckligt barn på julafton ^^ hehe så vi umgådes med dom typ hela tiden. Andreas hade tråkigt så han vill se sig omkring så vi flickor följde efter och vi hamnde inne i Fryshuset så Andreas frågade dom i receptionen vad man kunde göra här och dom berättade att man kunde se killar skejta och så och att det fanns ett fik man kunde handla fika på (nää no shiet, kan man de liksom?) så han stack till fiket medans jag och Ellen tror jag hon hette behövde gå på toaletten. vi öppnde toadörren till tjejernas men de satt en massa tjejer på golvet och då visade de sig att de va flickornas fotbolls lag. så jag gjorde en fuling, HAHA!! jag och Ellen gick in på killarnas toalett och efter kom Linnéa och Jessica efter många tjatningar. För skojj skull medans Elen var på toaletten så lurade jag, Jessica och Linnéa henne att det kom killar från idottssalen (dom hade idott medans vi lurade henne) och jag den knäppa saken är började stressa henne och sa att det kom killar och dom var nakna och så fick jag en knäpp och sa "ååh kukar" och pang hördes de i toasitsen och så hörde man Ellen sväa åt sitt skärp och jag och flickorna dog nästan av skratt och efter ca 35 sekunder flyger dörren upp och där stog Ellen med ett rött ansikte och skrattade en massa och berättade att skärpet hennes jävlades och vi (jag, Jessica och Linnéa) skrattade bara ännu mera. medans Ellen tvättade händerna öppnades dörren och där stog det två mörka killar som skulle in på toan och när dom såg oss hade dom världens min och ena hade världens smile och kollade på mig hela tiden, men de varade inte så länge för dom stängde dörren efter ca 1 minut. Haha så himla roligt! Efter de tog jag på mig mera kajal och sen gick vi ut och skulle kolla efter Andreas som hade gått till fiket för att handla en Coca cola men upptäckte han i soffan så vi gick dit och satte oss ett tag. Jag tog upp min telefon igen för att ringa till Sejka efter att hade pratat med han 1-1,5 timma innan för han sa att jag skulle ringa mellan 17.00 och 17.30 så jag ringe han en signal för jag hade inte pengar så jag kunde prata men ingenting hände så Jessica tog upp sin telefon efter 10 minuters väntan och ringde upp han och sa att han skulle ringa upp mig och de skulle han. Andreas, Ellen, Linnéa, Jessica och jag satt och väntade på att han skulle ringa, vilket han inte gjorde ( :@ ). Spelade Cinema Bizarre med Escape to the stars under tiden som vi väntade men allt slutade med att vi pratade mest och Ellen målade naglarna. efter 20 minuter gick vi ut och satte oss på en bänk så Ellen och Leah (Linnéa) kunde äta sin :O Sushi. va läskigt! sagt och gjort, dom satte sig och åt, Andreas rökte, så gjorde jag. Jessica satte och kollade på, men höll på med nånting. Haha, jag fick Ellen's kina pinnar och jag lekte valross XD BILDBEVIS SENARE! Medans dom åt ringde Ellens telefon och hon vill inte svara för de va tydligen Linnéas värsta fiende så jag ba, få jag telefonen så svarar jag. Och de gjorde jag. "Kondomfabriken, vad kan jag hjälpa till med?" och hon i telefonen frågade efter Ellen och jag tittade på dom men dom gjorde tecken på att dom inte var här så jag drog i hop en lögn och sa "nej tyvärr det finns ingen sånn här, du har ringt fel" och tjejen sa "okej, uhm....*blev tyst ett tag* tack...." och sen lade hon på och alla brast i garv till och med Andreas. "Nästa gång hon ringer svarar jag" sa Andreas och sa nånting han skulle säga när hon ringde igen. Vilket aldrig blev men alla var lika glada och skrattade ändå.

Sejka ringer och tiden närmar sig
Sejka ringde och frågade vart jag var nånstanns och jag berättade och vände mig om för att försöka hitta han. Jag såg nån gubbe med en telefon i örat så jag kollade på han hela tiden och så vände han sig om och det visade sig att det var han. Han började gå mot mig och jag mot han med resten av gänget mitt. Han skakade han och presenterade sig och samma gjorde jag. Efter att ha pratat med han en stund frågade jag om det fanns en möjlighet så han kunde fixa in Ellen och Linnéa backstage också men han kunde inte lova nånting, men tjejerna fick fotbollar till ögon och blev helt till sig efter killen gick. Jag sa om och om igen att jag inte kunde lova nånting att dom får följa med backstage. Andreas sa att vi skulle börja dra oss närmre där Sejka och några vakter stog och sagt och gjort de gjorde vi, men inte så mycket för att få fansen att bli fundersam och avundsjuka. Så vi gick och satte oss på en bänk och började skojja om vilka vrål åk dom skulle komma i. Vaarje gång det kom en ful bil så sa alltid jag el jessica att de kanske är dom men efter ett tag fick jag till allting! Jag ba "tänk om dom har höftskynke och dom kommer slängandes i lyftkranena" och alla dog av skratt till och med jag. Haha skojj skojjj.

Kommer han inte snart?
Träffen med bandet skulle vara klockan 18.00 och Jessica blev mer allt nervös och otålig. Hon var som en krutburk. Haha, jätte sööööööttt!!! När klockan började närma sig 18.20 sa jag "Nu jävlar fått runkbullen komma" och helt plötsligt from no where kommer han med backstage märkena och en annan vakt kom med vinnarna av tävlingen som OKEJ tidningen hade. Så vi gick alla tillsammans in och väl på plats sa han att vi skulle vänta där ute i korridoren så kommer bandet snart och det gjorde vi. Jessica ställde sig längst fram men jag ställe mig före henne och skojjade med henne och sa att de var JAG som var street team ledaren och allt, men hon fattade tack och lov att allt var på skojj. ca 5 minuter senare kommer bandet och jag kände hur en stor klump hamnade imagen, Kiro kom ut först, Shin sen och efter han kom Yu och sist kom Strify. Lumi var i tyskland och var hemma :( han var sjuk. Krya på dig boo <3 Romeo ville inte träffa fansen varför fattar jag inte.

BANDET, KRAMARNA, PUSSARNA OCH ALLT!
Kiro kramade mig först och frågade hur jag mådde och jag sa så klart att jag mådde bra men var super nervös, han log och kollade mig i ögonen och gick vidare till Jessica. Shin kramade mig väldiiigt länge och hade värsta söta leendet men vågade inte prata. Sötnosen där <3 Yu kramade mig efter Shin och han kramade väldig hårt men mjukt samtidigt och O_O pussade mig på kinden. HÖVVA!!! och log en massa. Strify kom senare och kramade mig och började prata med mig och hade blicken "vem fan är hon?" så jag berättade att det var jag som var street team ledaren och då blev Strify en helt annan människa och började fråga ut MIG om saker och ting när det egentligen skulle vara jag som skulle fråga ut han. Efter bandet hade kramat alla kom Shin till mig Q_Q sötplutt <3 och kramade mig igen och försökte prata med mig men han kunde inte så mycket engelska. Så jag frågade om han om jag fick pussa han på kinden och ta kort och han hade världens leende och sa Ja på tyska för jag fick visa vart jag menade och sagt och gjort, Jessica tog kort och hon ville göra samma sak -.-" TJUV! haha men de var Chill eftersom hon var med mig, men helt plötsligt började dom som vann tävligen i OKEJ att göra samma sak! men killarna diggade inte de med dom men med mig och Jessica!!! waaaaoooww!! som sagt, killarna var mest vid mig och Jessica och jag såg på Jess hur hon rodnade en massa när hon var med Kiro och jag rodnade en massa när jag var med Yu och Shin. Bilder togs, några frågor ställdes och allt kan ni se på youtube på kontot; CinemaBizarreSweden Till slut var killarna tvingad att gå och man såg hur Shin blev lite ledsen så jag och Jessica tänkte nästan följa med. Hahaha!! men de gjorde vi inte för då hade vi inte fått gått på konserten! nej hualigen de gick inte! så vi följde med alla tills jag kom på att jag glömde väskan så jag gick tillbaka och sa "fuck" och de hörde dom och jag rodnade en massa. Sträcker mig för att ta väskan och såg att Yu gjorde samma sak så jag högg väskan och kollade på pojkarna som tittade på mig och hade världens leende och jag sprang tillbaka till alla med världens lyckligaste smile och rodnade en massa.

KONSERTEN
URSCH! den var läskigt bra! haha

Inne på golvet framför scenen stog jag och mitt gäng på Yu's sida, längst fram. Under tiden alla väntade tog några security guards kort på oss med min digitaloch under tiden efter dom fotat oss kollade jag och Jessica på bilderna på camerorna och pang s ade så hade man värsta gänget bakom än som kollade och kommenterade. Jätte roligt. Fick sms från English Cinema Bizarre som skrev att dom satt i Baren så jag gick dit och fick bra konakt med dom med en gång. Jane (ena från English Cinema Bizarre) ville ut och röka så hon frågade mig om jag hängde med och jag sa visst, ska ba hämta röka (fast på engelska då) så Andreas följde med mig överallt vart jag än gick och alla trodde han var min Bodyguard så man fick respekt från alla. Haha. Väl ute börjar Andreas, Jane och jag att prata och alla fick bra kontakt med varandra. Träffade Lynn som är den andra ledaren över sidan och hon var på tryckt och skulle krama mig. Hon spillde öl på mig men det var sak samman. Jane kramade mig en massa gånger och alla hade roligt. Vi gick in till scen och Jane gick innan för stängslet för hon hade photopass. Så hon fick ta kort innan för stängslet under tre låtar. Innan konserten började höll en tjej som hette Beatrix tror ja de va och skulle röra Jane(hon var bi) och jag sa att Jane är min och att jag kan röra henne hur mycket jag vill och pussa henne och Jane hörde de så hon gick till mig och börja krama mig en massa. Sötnosen där..! Sen började konserten så allting var perfekt!

Cinema Bizarre fans träff efter konserten
Jag, Jessica, Ellen och Linnéa stack till deras buss och ca 30 sekunder sedare kom fansen så vi passade på att ha en träff där för första gången. Dom pussade på bussen vilket jag också gjorde. haha, vi sjöng. Jag gick igenom reglarna för alla ville träffa bandet så jag försökte göra så gott jag kunde för att få fansen nöjda.

En del reglar vi hade;

1. Man fick inte skrika
2. inte dra i bandet
3. springa efter bussen
4. hoppa mot bussen
5. man måsta stå på trottoaren så bandet kunde gå emellan.

Alla fansen var jätte snälla och roliga. En perfekt träff.!

Vad fansen ville ha
- forum - finns redan; http://cinemabizarrefans.egetforum.se
- träffar - en gång i månaden? Sure om dom informerar mig så kan jag fixa de,
men dom vet att jag inte kommer att ha en möjlighet att vara med på varenda
- fotografering - sure!! :D varför inte!?

Övrigt
- Fick väldigt bra kontakt med vakterna
- Fick väldigt bra.. VÄLDIGT bra kontakt med Shin och Yu och alla
- Yu flirtade med mig och Jessica från scen
- Shin flirtade med mig backstage
- Pussade Kiro, Shin och Yu på kinden och har de på bild
- Romeo ville inte träffa fansen (bummer :( )
- Deras turnebuss hade en golvmoppstug bit på vindrutetorkarna
- Träffade dom officiella fansite ledarna från england
- blev bästa polare med Jane och Lynn från English Cinema Bizarre
- gratis boende i england får ja :D
- Var på Fryshuset för första gången

------------------------------------------------------------------------------------------------
______Jag granskar mina kommentarer innan dom publiceras.
____ Tänk på att ditt IP loggas då du kommenterar.




För & Efternamn, tack!

Mail/Msn: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din åsikt:

Jag är en flitig läsare, spara mina uppgifter!
Trackback